SEO, nebo-li optimalizace pro vyhledávače patří mezi obory, kde se více než kde jinde doporučuje sledovat opravdové odborníky z oboru. Šíření mylných nebo zastaralých informací je na každodenním pořádku především velkých diskuzních fór. SEO  a internetový marketing obecně, je  vysoce dynamický a rychle se vyvíjecí obor, proto je třeba neustále sledovat nové trendy, metody, nástroje a udržovat si informovanost stále aktuální. Toto jsou blogy, které k vysoké informovanosti jistě přispějí.

Osobní blogy

404m.com – Ivan“Drago“Sarkozy je autorem článků na blog 404m.com.Blog obsahuje články věnující se příkladům a poznatkům z praxe. Velká část publikovaných článků jsou na téma „domény“, proto doporučuji sledovat pouze kategorii o SEO.

Jan.Januska.info – Slovensky psaný blog, který však nijak neztrácí na kvalitě. Ján Januška je zaměstnancem H1.cz  a na blogu uvádí zajímavé příklady z praxe a recenze nástrojů.

Blog.Komart.cz -Blog Martina Kolčaby považuji co se týče informační hodnoty článků za jeden z nejpřínosnějších. Blog přináší praktické návody často vysvětlující  „SEO mýty“ vzniklé na nejmenovaných fórech.

Blog.bloxxter.cz – Blog Pavla Ungra, senior SEO konzultanta ve společnosti H1.cz.

LukasPitra.cz – „SEO analytik“ na volné noze specializující se na e-shopy a firemní prezentace. Rád píše o zkušenostech z praxe.

MichalKubicek.cz – Autor tří populárních knih : 333 tipů a triků pro SEO, Velký průvodce SEO a 50 způsobů jak získat zpětný odkaz. Články nepřibývají příliš často, zato disponují vysokou informační hodnotou.

Blog.MartinSimko.cz – Martin Šimko, SEO konzultant z agentury RobertNemec.com. Jeho články i příspěvky na internetových dizkuzích bývají vždy přínosem. Veliká škoda, že se přispívání na blog nevěnuje častěji. Jeho články naleznete také na blogu agentury RobertNemec.com.

SovaVSiti.cz – Autorem blogu sovavsiti.cz je uznávaný český „SEO guru“ , Marek Prokop. Nenechte se zmást designem z roku 90, informační hodnota článků je na mnohem vyšší úrovni.

Vyhledavace.info – Další web od Marka Prokopa. Články se dají spočítat na prstech jedné ruky, přesto lepší zdroj informací než v článku „Jak se dělá a k čemu slouží klasifikační analýza klíčových slov“ na českém internetu pravděpodobně nenaleznete.

MartinMatejka.cz – Martin Matějka, freelancer a specialista na online marketing s téměř 10- ti letou praxí v oboru. Na svém blogu často píše o marketingu a práci na volné noze.

Blogy agentur:

Blog.H1.cz – Blog jedné z nejznámějších agentur věnující se internetovému marketingu. Na blog přispívají např. Pavel Ungr, Hana Kmecová nebo Jiří Leinveber.

RobertNemec.com – Blog agentury RobertNemec.com zmiňuji především díky článkům jejímž autorem je Martin Šimko. Na blog přispívají i další zaměstnanci, jejich články se ovšem často setkávají s negativními reakcemi, proto doporučuji číst i následné komentáře.

Informace od vyhledávačů

Fulltext.sblog.cz – Informace z první ruky od tvůrců  českého vyhledávače Seznam.cz.

Google-cz.blogspot.cz – Informace přímo od tvůrců vyhledávače Google.

Linkbuilding

Blog.Podstavec.cz – Filip Podstavec píše především o linkbuildingu a moderních trendech tohoto oboru.

Linki.cz – Zdeněk Dvořák píše o tom, jak dělat „poctivý linkbuilding“. Každý týden také zveřejňuje seznam českých i zahraničních článků, které by vás neměli minout pokud se zajímáte o internetový marketing.

Magazíny

PropagaceNaInternetu.cz – Autorem magazínu „Propagace na internetu“ je Jakub Čižmař. Blog se zaobírá temáty linkbuilding, použitelnost, partnerské programy nebo email marketing. V brzké době se údajně mohou návštěvníci těšit na podcasty věnující se těmto tématům.

Diskuzní fóra

Na poli diskuzních fór příliš mnoho kvalitních zdrojů není. Například na vyhledavace.info často přispívají výše zmínění autoři blogů. Přesto fóra disponují malou uživatelskou základnou.

Fórum Seochat.sk

Vyhledavace.info/poradna

Zahraniční zdroje

Moz.com/rand – Osobní blog Randa Fishkina, jednoho z nejuznávanějších autorů článků „SEO bible“ Moz.

Seomoz.org/blog – Povinnost pro všechny, kteří to myslí s internetovým marketingem opravdu vážně. O inovacích a blížících se změnách a trendech se pravděpodobně jako první dozvíte právě na tomto blogu.

Mattcutts.com/blog – Matt Cutts, prostředník mezi online marketéry a Googlem. Ve svých článcích a podcastech často osvětluje dotazy uživatelů. Společně s SearchEngineLand a Seomoz je tato četba povinnost.

SearchEngineLand.com – Další kvalitní zdroj informací, na rozdíl od Seomozu disponuje vysokým počtem článků a to v průměru 41,5 článků týdně.

Další zajímavé zdroje informací naleznete na Twitteru, Slideshare nebo Vimeo těchto autorů. Znáte další kvalitní zdroje informací z tohoto oboru? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.
Tento článek byl převzatý z mého původního blogu wwwblog.eu.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *